First days at Camp ABC!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu First days at Camp ABC!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu

First days at Camp ABC!!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

03 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo!!!
Hoe gaat het in Nederland???
Hier gaat alles goed! Ik heb heerlijk een dagje vrij!! En ik moet zeggen, ik was er aan toe!!! Afgelopen woensdag was het zover!! Na 10 zeer intensieve dagen was het zover, de eerste sessie ging beginnen!!!
Rond half 10 kwam de eerste bus aan die a la amerikaans gillend werd ontvangen (alsof Oprah 100 auto's weg geeft!). In totaal kwamen er rond de 200 kids aan!! Dat geeft aan dat we dus een behoorlijk groot kamp zijn!! Na spelletjes, liedjes en wc-beurten gingen we in groepjes de meiden rondleiden over het terrein. Ook al zijn er veel meiden die al eerder op kamp ABC zijn geweest.
Na de rondleiding werden de verschillende groepen opgenoemd en gingen we lunchen!! Wat een lawaai! Met meer dan 300 mensen in 1 zaal lunchen!! Maar daar ben in nu al een beetje aan gewend! Op de eerste dag van kamp moet er veel gebeuren, de regels doornemen met de kids, langs de nurse op gecheckt te worden, zwemtest en zelfs checken van hun baggage en dit noteren. Om te kijken of ze genoeg mee hebben en geen eten of iets waardevols bij zich hebben, ze mogen ook geen mobiel bij zich hebben.
De meeste kids waren die dag errug vroeg opgestaan om te verzamelen voor de bus dus gingen uiteindelijk best gauw slapen!
De eerste echte dag zat gelijk vol met activiteiten!! Zwemmen, karate/dans/step en art/fotografie/film en tussendoor natuurlijk eten en af en toe even rust!
Het zijn lange dagen, je werkt eigenlijk van 7 uur tot half 11, aangezien we 's avonds ook nog moeten rapporteren hoe onze campers het die dag hebben gedaan! Maar gelukkig kunnen we af en toe even in onze eigen cabin tot rust komen. Ik slaap met 3 anderen in een cabin en tegenover onze cabin staan 3 cabins waar onze 12 meiden slapen. De meiden zijn heel divers; zelfstandig, brutaal, stil, lief, bazig en ondeugend! Maar het klikt wel met de meiden!!! Nu er een paar dagen voorbij zijn beginnen de groepsprocessen behoorlijk te groeien, groepjes, wie is in en wie hoort er niet bij... Ook wordt m'n geduld hier behoooorlijk getest, de spanningsboog is heeel kort van een 11-jarige!!! Morgen gaan we hiken en hebben we een overnachting, ben erg benieuwd hoe het zal gaan en of we iedereen de heuvel op krijgen en hoe lang we er over gaan doen...
Dat gaan jullie allemaal horen in m'n volgende verslag!!!
Vrijdag gaan de kids alweer weg en ben ik een weekend vrij. We hebben met een paar meiden een hostel geboekt in Brooklyn, dus dat wordt gezellig!!!
Tot gauw!!
Dikke kus van mij en groetjes aan iedereen!!!
xxx

• 04 Juli 2011 - 08:41

Simone:

Buddy!! Klinkt goed allemaal, leuke verhalen al van de eerste dagen.
    Veel succes, plezier, lol en geduld!
    xxx

• 04 Juli 2011 - 09:08

Susan:

Succes en geniet van je vrije weekend

• 04 Juli 2011 - 12:57

Harry En Marc:

hoi martien, een pittige baan heb je gevonden haha maar zeer leerzaam voor iedereen en straks een weekend naar brooklyn oooooohhh wat leuk
    wat spannend allemaal, groetjes van ons uit velserbroek

• 04 Juli 2011 - 13:29

Linda:

Wat een leuk enthousiast verhaal weer! :)
    Je zal soms wel kapot zijn idd, maar 't klinkt super allemaal! Volgens mij is een nuchtere Hollandse instelling af en toe perfect tussen die hysterische Amerikanen haha (veel 'oooh myyy Gòòd!'typjes? :P)
    Take care! Xx

• 04 Juli 2011 - 17:55

Jolanda:

Hoi, Martine.We zijn net terug van vakantie, hebben we al leuke berichten vanje. we kijken al uit naar jouw verhalen,geniet ermaar lekker van en veel plezier daar.
    groetjes van de familie Peekel.

• 04 Juli 2011 - 18:30

Mirjam -antonius:

jeetje wat gaaf allemaal. en vermoeiend zeg! echt iets voor jou! volgens mij geniet je met volle teugen. leuk om te lezen hoe het met je gaat. succes verder!! liefs, Mirjam

• 04 Juli 2011 - 19:31

Marga/Lois:

He Martine,

Jeetje wat zal jij moe zijn geweest.
    Had al wat opgevangen van Moeder Margo.
    Neem je rust maar geniet!!
    Take care xx + likje Lois

• 04 Juli 2011 - 22:59

Monica Nanne:

Dag Tinus..! Ik heb hier ook last van drama-queens a la amerikaanse meiden. Haha wat een volk! Succes! Ik heb een hele leuke Nederlandse meid als roomie gekregen:)
    XXX

• 07 Juli 2011 - 20:09

Margo:

hoi tinus weer een lekker verhaaltje geschreven hier gaat alles goed wel stilletjes in huize mooij .ik ga het vragen voor jou , dan mail ik je snel terug dikke kus van ons

• 09 Juli 2011 - 08:40

Saskia:

klinkt goed :) lekker druk op camp met al die kids en even een hostel geboekt. Goed bezig hoor. :) echt leuk allemaal! have fun ti. xxx sas

• 09 Juli 2011 - 11:26

Coen:

wat een drukte, stil zitten is er niet bij! Wens je veel plezier met het begeleiden van de kids:D

• 10 Juli 2011 - 15:46

Roel & Jody:

Hoi Tinus,
    Hoop dat je weekendje Brooklyn geslaagd is. Groetjes vanaf de familiedag. Iedereen hier volgt je Amerikaanse avontuur. Veel plezier de komende week en dikke kus van ons.