Sessie 4 op volle toeren!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu Sessie 4 op volle toeren!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu

Sessie 4 op volle toeren!!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

15 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo daar!!!
Hier weer een berichtje vanuit Fishkill, New York op m'n allerlaatste avondje vrij!! Ik was gebleven tijdens de 3e en laatste break in NYC.
Zaterdagavond heerlijk gegeten samen met Oukje en ondertussen even m'n was gedaan. Toen naar hotel, daar even wat kaartjes geschreven en een film gekeken en heerlijk gaan slapen.
De volgende dag ontbijtje gehaald en toen op naar Brooklyn, want dat stond hoog op ons lijstje! Metro gepakt en uitgestapt bij het begin van de welbekende Brooklyn Bridge, nog in Manhattan en toen de brug afgelopen en zo Brooklyn in. Natuurlijk als een echte toerist aantal mooie kiekjes geschoten! Rondgewandeld door Brooklyn. En vanuit het Brooklyn Bridge Park nog wat mooie foto's genomen van de brug en de supermoie skyline van Manhattan. Verder gelopen en toen metro gepakt naar Williamsburg. Williamsburg is een deel in Brooklyn wat steeds populairder wordt. Omdat er zo weinig woonruimte was in Manhattan zijn er veel mensen in Williamsburg gaan wonen omdat het eigenlijk maar 1 halte verder is dan Manhattan.
Oja voor de mensen die me niet helemaal volgen, hier uitleg over New York City. NYC is niet de hoofdstad, maar wel de grootste stad in de staat New York. NYC bestaat uit 5 delen, de vijf boroughs. Dit zijn Manhattan, Brooklyn, Queens, de Bronx en Staten Island. Manhattan wordt ook wel the City genoemd. De meeste kids en counselors hier komen van Brooklyn. En het voelt een beetje als Ajax-PSV, als je uit dezelfde borough komt, betekent dat wat.
Verder met m'n verhaal... In Williamsburg wat rondgelopen en toen heerlijk gegeten. Daarna het mooie uitzicht aan het water met alle lichtjes in de skyline van Manhattan bewonderd. Toen maar weer de metro gepakt naar het hotel. Even geinternet, spullen ingepakt, douche genomen en gaan slapen.
Maandag weer supervroeg opgestaan, maar voor de laatste keer want sessie 4, de laatste sessie, ging van start! Kids weer de bus en alle bagage erin en op naar Sharpe Reservation!
Aangekomen, liedjes gezongen, tour gegeven aan de kids en toen werden de kids verdeeld in hun campsteads (groepen). Lunch en toen de koffers gepakt en naar de cabins. Kids verdeeld in de cabins, bagage gecheckt en de regels van kamp doorgenomen. Zwemtest moest wachten tot na dinner, want het regende behoorlijk! En volgens de weersvoorspellingen zou het behoorlijk veel gaan regenen deze sessie, balen! De eerste dag en de laatste dag van de sessies zijn niet mijn favoriet dus was weer blij om in mijn eigen bedje te liggen in m'n cabin, die nu ondertussen wel een beetje voelt al mijn thuis hier in de US!
Deze sessie kregen we ook een CIT erbij. CIT staat voor counselor in training en zijn in feite in opleiding. Zij hebben al een hele opleiding binnen de Fresh Air Fund erop zitten en verblijven ook al vanaf sessie 1. Alleen deze meiden zijn rond de 16 en worden dus nog wel officieel gezien als camper. Onze CIT heet Illeen en is superlief en gezellig en zeker een goeie CIT!
Sessie 4 heeft weer een hele andere groep meiden meegebracht voor ons! Meiden die moeilijk opstaan en slecht luisteren, waardoor we ook heel vaak te laat komen waar ik echt een hekel aan heb! Sessie 4 heeft vaak lastigere kids in het algemeen omdat ze of al een tijdlang uit het schoolritme zijn vanwege vakantie of pas naar sessie 4 konden komen omdat ze school nog niet eerder hadden afgerond vanwege summerschool/extra onderwijs.... Helaas hebben we de afgelopen dagen meerdere kids naar de office moeten brengen voor een pittig gesprek met verschillende directors... Een pittige sessie dus! Maar gelukkig ook heel veel lieve en gekke meiden, veel lol, veel lachen en gezelligheid! Daar ben ik natuurlijk altijd voor in! Gelukkig gaat het nu beter met de groep en gedragen ze zich een stuk beter! Deze sessie staat wel in het teken van de 'laatste keer'. Laatste keer farm, laatste beachparty, de tijd vliegt en dat merken we ook, we worden al en beetje verdrietig als we denken aan het feit dat we vrijdag vertrekken! Het voelt zo gek, je helemaal thuis voelen op een totaal andere plek! Al moet ik wel zeggen dat ik ook wel uitkijk naar wat meer slaap, schone kleren en geen kids constant om me heen en natuurlijk lekker tijd spenderen in New York City en tuurlijk mis ik thuis ook!
Op mijn vrije dag ben ik samen met Oukje lekker naar het winkelcentrum geweest in een dorpje verder dan Fishkill, genaamd Poughkeepsie! Heerlijk!! De laatste dagen heeft het idd veel geregend, balen dus, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat! Twee jaar geleden heeft het tijdens de zomer bijna alleen maar geregend, gelukkig hebben we super geboft met het weer!! Morgen gaan we hiken, hopelijk valt het mee en is weer een beetje lief voor ons. Vuur maken wordt in elk geval wel lastig, met de regen die er vandaag is gevallen wordt het moeilijk om droog hout te vinden. Daarna is het carnival, talentshow, opruimen, inpakken, afsluitingsavond en vertrek!! Zoo gek!
Wat ook vreemd is dat ik en Oukje echt moeite hebben om Nederlands te praten en dit af te wisselen met Engels. Ik ben nu zo gewend om Engels te praten dat ik ook in het Engels denk en moeite heb om op Nederlandse woorden te komen, echt super vreemd!
Oja nog iets wat ik moest delen met jullie! Aiesha onze villageleader vertelde dat Michelle Obama ook counselor was in Trailsend ergens rond 1985. Gaaf! En P. Diddy was ook camper op 1 van de kampen van de Fresh Air Fund. En de Fresh Air Fund was ook degene die het hele kamp-gebeuren heeft bedacht/opgezet in Amerika en is ook de grootste organisatie daarin.
Nou ik ga nu verder genieten van mijn allerlaatste avondje vrij!!
Dikke kus en tot gauw!!
xxx
Martine

• 16 Augustus 2011 - 03:31

Cherryl Morero:

Dag Roeltje,
    Geniet idd maar lekker van je laatste avondje vrij. Vergeet de zoete witte wijn niet en de tissues!
    De tijd vliegt voorbij. Ik ga al over 10 dagen naar huis. Hopelijk staat onze villa er nog. Tenzij Barry er met al het geld van door is gegaan. Anyway, have fun de laatste sessies! x

• 16 Augustus 2011 - 08:24

Harry En Marc:

hoi martien,
    wat schrijf jij toch super leuk en straks kan je niet gewoon meer purraten in het nederrlands, haha.
    wat goed dat je het allemaal zo mooi meemaakt daar. geniet nog erg van de komende tijd en zie je gauw, doeiiii

• 16 Augustus 2011 - 08:30

Saskia:

Hahaha klinkt weer goed ti,neem je ook dat heerlijke amerikaanse accentje over als je straks terug komt ;). veel plezier de laatste sessie xxxx
    Sas

• 16 Augustus 2011 - 08:59

Susan:

Hoi Martine,

Weer een leuk verhaal. Wanneer kwam je ook weer terug naar Nederland? Op naar het volgende verhaal.

• 16 Augustus 2011 - 09:47

Coen:

Martine! Leuk verhaaltje (alweer;))
    Voor je het weet is het alweer voorbij, dus geniet er nog maar goed van!

• 16 Augustus 2011 - 11:59

Marijke:

Hallo Martine voor jouw gaat het nu snel, maar voor de mensen die je verhalen lezen ook!

Zullen we straks weer missen.
    Succes nog en veel plezier met je
    laatste dagen daar.

Groetjes
    Marijke

• 17 Augustus 2011 - 08:00

Mascha:

Het eind in zicht maar straks terugkijkend op een zeer enerverende en leuke tijd. Ja,ja, het gewone leven staat weer voor de deur. Het huis van Harry is nog niet verkocht! Fijn voor jou en Moon. Zie je snel!

• 18 Augustus 2011 - 18:35

Simone:

Jow buddy, wat klinkt het weer allemaal prachtig!! Fijn dat het nog steeds goed gaat, al is dat niet altijd zo maar dat is logisch met zoveel kids.
    spreek je snel weer, geniet dr nog even van want voor je het weet ben je weer thuis!
    xx

• 19 Augustus 2011 - 17:39

Kees En Kitty:

Allemachtig Martine.Ik heb genoten van al je verhalen.Een druk programma maar ook heel veel leuke dingen.Ik lees dat het er bijna op zit.Geniet nog volop en tot ziens op de Zonnedauw. Groetjes van ons. Doeiiii.

• 26 Augustus 2011 - 07:47

Linda:

Je bent nu weer veilig thuis maar ik had nog weer wat leeswerk van je in te halen :o
    Het waren zeker allemaal boeiende verhalen, ik kon me helemaal inleven! Je hebt ook echt de tijd gehad om New York en omgeving te leren kennen en dat klinkt super! Grappig dat je helemaal 'verengelsd' bent hihi.
    Catch up soon! :) Xx