Session 1 is completed!! - Reisverslag uit Fishkill, Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu Session 1 is completed!! - Reisverslag uit Fishkill, Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu

Session 1 is completed!!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Fishkill

Hey allemaal!!!
Thanks voor de leuke berichtjes!!
Ik zit nu even in de New York Public Library achter een computer! Het is hier trouwens erg warm!!!
Afgelopen vrijdag zijn we de bus ingestapt samen met onze kids naar het busstation in New York City. Nadat alle kids weer herenigd waren met hun ouders, begon voor ons, ons vrije weekend!!
We hadden eerst een hotel geregeld in Brooklyn, maar konden nog iets goedkoper regelen in Manhattan, dus op naar Times Square!! We zitten op een minuut loopafstand van Times Square!! Supertof!!
De eerste sessie was erg geslaagd!! De dagen na mijn vrije dag gingen erg snel er waren gevuld met allerlei leuke dingen.
We zijn wezen hiken met onze meiden en dat was echt supertof. Veel meiden hadden er geen zin en gedroegen zich totaal niet vooraf aan de hike. Maar toen we eenmaal begonnen was het zo goed om te zien dat ze elkaar hielpen en steunden! Eenmaal aangekomen bij onze slaapplek gingen we vuur maken en hebben we een gezellig avond gehad.
Verder hadden we nog een carnival voor de kids, met spelletjes en een waterglijbaan. Gelukkig maar want het was onwijs warm!! Verder hadden we nog een talentshow, waarbij van elke village kids konden optreden. Was een erg gezellige avond!! Voordat ik het wist was het al donderdag. De dag van opruimen en schoonmaken! 's Avonds hadden we het chique banquet. Daarvoor samen met de meiden lopen tutten en elkaars haar gedaan en toen in onze jurken, op naar het banquet. Helaas niet zo'n chique diner, maar toch! Daarna een woordje van elke villageleader en een slideshow met foto's van de eerste sessie. Daarna was het discotime!!! Heerlijk gedanst met de meiden en alle staff!!
Vrijdagochtend helaas erg vroeg op, 6 uur. Snel klaargemaakt, laatste dingen gepakt, opruimen, schoonmaken, laatste dingen regelen, ontbijten en toen de bus in!!
Eenmaal aangekomen bij het busstation ging het zo snel, dat ik geen eens van alle kinderen afscheid heb kunnen nemen.... :(
Nadat we klaar waren bij het busstation zijn we richting het hotel gegaan, waar veel Fresh Air Fund mensen verblijven. Daar aangekomen en ingecheckt en toen even geshopt rondom Times Square. 's Avonds gingen we met een hele groep uit en dit was weer een hele ervaring!
Gisteren hebben we door Central Park en Soho gelopen. 's Avonds wat gegeten met een paar meiden en nog geslenterd bij Times Square.
Nu ga ik samen met Oukje even bekijken wat we vandaag gaan bekijken/doen, er is zoveel te doen!! Er staan nog genoeg dingen op m'n lijstje!! Gelukkig heb ik nog meer tijd hier!
In elk geval vanavond op tijd naar bed want morgenochtend moeten we om 7 uur bij het busstation zijn om de lading kids te ontvangen voor sessie 2!! Deze sessie en sessie 3 en 4 zijn iets langer, namelijk 12, ipv 10 dagen zoals nu. Dat had te maken met het feit dat de scholen heel laat vakantie hadden in New York City. Ik ben benieuwds of deze sessie nu anders zal zijn, in elk geval weet ik nu meer wat ik kan verwachten en hoe sommige dingen verlopen en wat er gedaan moet worden. Gelukkig klikt het goed tussen mij en 2 andere co-counselors, waarmee ik samenwerk en verblijf in m'n cabin. Met de 3e co-counselor hebben we wat problemen, ze komt uit een eiland bij de South-Pacific en spreekt niet zo heel goed Engels. Daarnaast heeft ze erg last van heimwee. Ik hoop dat dat de volgende sessie wat beter gaat...
We zulen wel zien! Ik heb het in elk geval naar mijn zin en leer veel!
Per sessie hebben we een avond en een dag vrij, dus als ik vrij heb zal ik wel weer even wat van mij laten horen!! Ik kan nu helaas geen foto's uploaden, misschien later!!
Oja als iemand nog tips heeft voor in New York City, restaurantjes/winkels/musea/bezienwaardigheden/hostels of wat dan ook! Laat het me weten!!
Heel veel liefs,
Martine
xxx

  • 10 Juli 2011 - 18:23

    Saskia:

    WOW ti..klinkt als een stukje van de ''americian dream'' en jij zit er midden in! Heel leuk om je verhalen te lezen. Enjoy xxxxx Sas

  • 10 Juli 2011 - 18:36

    Mirjam:

    hoi martine, wat een verhaal zeg! klinkt echt super leuk en super vermoeiend. fijn dat je er zo van geniet en dat de tijd zo snel gaat...is een voor en nadeel. voordeel: hopen dat je snel weer bij ons komt, we missen je op Antonius! we hebben het vaak over je. gisteren de reunie, erg druk: 500 man, daardoor weinig mensen echt kunnen spreken, maar ook leuk. veel oude mensen van de allereerste garde: bejaarde nu. wat een emoties en verhalen. Nadeel voor jou dat de tijd voorbij gaat: kun je wel genoeg genieten en alles in je op nemen. succes met je volgende sessie. liefs, mirjam

  • 10 Juli 2011 - 19:32

    Susan:

    Hoi Martine,

    wat een leuk verhaal weer. Ik lees dat je geniet, heel veel plezier.

    Susan

  • 11 Juli 2011 - 17:31

    MARGO:

    hoi martine weer een leuk stukje geschreven. fijn dat het zo goed gaat ,dat je veel plezier gehad heb dit eerste weekend met je nieuwe collega,s dikke kus pap en mam

  • 17 Juli 2011 - 16:34

    Simone Beentjes:

    Hee Tinus, even een berichtje vanuit Castricum, Leuk om het allemaal te lezen en wat maak je weer een hoop mee. Volgens mij zijn de meiden in goede handen bij je als ik het zo allemaal lees.
    Ga alles niet te leuk vinden hoor, dan kom je niet meer terug. Hier gaat alles tussen de regenbuien goed. Nog een week werken en dan heerlijk vakantie. Dikke kus van ons allemaal xx

  • 20 Juli 2011 - 17:58

    René:

    Hey lief,

    Heerlijk je verhalen!!! lekker blijven genieten.
    Wij waren weekie weg naar zuid France vandaar dat je ff niks hoorde van ons.

    liefs en kus
    Henri & René

  • 24 Juli 2011 - 14:48

    Erica:

    Ti!!
    Super vet om je verhalen te lezen!! Kan niet wachten op de volgende :)
    Super gaaf hoor wat je daar allemaal meemaakt!! Heel veel succes en lekker genieten van NY!! :) ben je al bij de M&M winkel geweest op Time square? en bij victoria secret (lingerie) en bij abercrombie fitch??
    Dikke kus Eer

  • 25 Juli 2011 - 17:46

    Margo:

    hoi tinus nog geen tijd gehad om te mailen .ben je de hittegolf aan het overleven,of is het al aanhet afkoelen. met regen en wind zo als hier het afgelopen weekend.alles gaat hier oke.dikke kus van ons allemaal gr mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fishkill

New York!!

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2011

Sessie 4 op volle toeren!!

06 Augustus 2011

Having fun in the Big City!!

01 Augustus 2011

Time flies when you're having fun!!!

10 Juli 2011

Session 1 is completed!!

03 Juli 2011

First days at Camp ABC!!
Martine

Actief sinds 23 Maart 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 19570

Voorgaande reizen:

06 Mei 2013 - 06 Augustus 2013

Stage Adelaide 2013

17 Juni 2011 - 26 Augustus 2011

New York!!

30 Juni 2009 - 26 Augustus 2009

COP Indonesië 2009

Landen bezocht: