Having fun in the Big City!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu Having fun in the Big City!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu

Having fun in the Big City!!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

06 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey daar!!
Hoe gaat het in het nog steeds regenachtige Nederland??
Hier is het gelukkig niet meer zo warm. De avond van mijn vrije dag had het nog enorm geonweerd! Trillen in de cabin!! Maar daarna gewoon weer heerlijk zonnig weer
Sessie 3 zit er alweer op!! Tijd vliegt voorbij, echt niet normaal!!Nu ben ik alweer in de City, alweer de laatste break en dan de allerlaatste sessie!!!
Ik had het er gister met Oukje over, het is echt een wereld van verschil met hoe het was tijdens orientation. Toen dacht ik echt, waar ben ik beland?!? En kon ik nog niet echt mijn draai vinden en moest ik echt wennen aan de cultuur en andere mensen. Maar nu ben ik echt helemaal op m'n plekje en kan ik helemaal mezelf zijn. Daarnaast heb ik ook gewoon heel veel plezier met m'n co's dus dat is erg gezellig. Ook al zijn er soms wat irritaties onderling, over het wakker maken van de kids (wat ik dus eigenlijk altijd doe) en dat soort dingetjes maar niets wat onze 'bonding' in de weg staat...

Na mijn vrije dag ging het snel! Nog 1 dag met verschillende activiteiten, waaronder de vision van! De Vision Van is een grote bus met vrijwilligers die gespecialiseerd zijn in optiek en komen elke sessie langs. Alle kinderen worden getest en indien nodig krijgen ze een gratis bril, wat voor veel mensen te duur is om aan te schaffen, dus een supergoed initiatief! En ook sommige counselors werden deze sessie getest, waaronder ik! Dus ik ben in het bezit van een nieuw paar! Verder hadden we nog een carnival, wat bestaat uit heel veel spelletjes op een groot veld en waar de kinderen veel snoep en lekkernij kunnen krijgen. Altijd erg gezellig en als het warm is hebben we met z'n allen een groot watergevecht. De avond van carnival hebben we altijd Talentshow!! Waar iedereen zijn talent kan showen! Deze keer duurde het wel errugg lang, maar het is altijd leuk om te zien als kinderen hun dans laten zien, die ze hebben geleerd in dance-class of african dance.

De laatste dag begon erg goed want we hadden namelijk de free-swim gewonnen. Free-swim kan je winnen door als 'village' de beste te zijn bij de waterfront. Dus tijdens de zwemuurtjes je aan de regels houden en de buddy checks goed te doen. Wij waren deze sessie blijkbaar de beste dus mochten we op een onze laatste dag gezellig de hele ochtend zwemmen. Ik kon het niet laten dus ook ik heb heeerlijk gezwommen!!

Oja, ik heb het verhaal van Jan, met de slang gehoord! Schrikken zeg! Maar oma, er zijn hier wel slangen. Ik heb er eentje gezien, die net was overreden door een auto en eentje in het meer toen we met de kids aan het zwemmen waren. Dat was wel even schrikken, maar de lifeguards zijn er om de slangen weg te jagen. Ik loop dus geen gevaar!!

Verder moesten we op onze laatste dag werken aan de grote schoonmaak, zodat we het kamp netjes achterlaten voor de volgende groep. 's Avonds hadden we weer banquet, gezellig gegeten met de meiden. Speeches en een slideshow en daarna disco!!! Ik moest helaas wel mijn co, Taryn, missen, zij vertrok een dag eerder vanwege familie-omstandigheden.

Laat in bed en supervroeg op!! 6 uur de kids wakker gemaakt en klaar gemaakt voor vertrek. Snel nog een ontbijtje en toen de bus in, op naar de city!
Deze sessie hadden we een behoorlijk pittig groepje. Voor mij het vervelendste was dat ze tot laat opbleven en zaten te keten, waardoor je steeds minder slaap krijgt. En de manieren waren nergens te bekennen bij sommige kinderen. Dan heb ik het vooral over tafelmanieren. Herhalen, herhalen, herhalen.... Maar er zaten ook hele lieve meiden tussen hoor!! Ik ben nu echt benieuwd naar sessie 4!! Elke sessie is weer anders, maar er zijn ook weer overeenkomsten. Nieuwsgierig dus naar de meiden van sessie 4!!

Gisteren rond 11 uur aangekomen bij het busstation en alle kinderen weer veilig afgeleverd! Daarna hebben we de metro gepakt, langs de bank en toen hotel in. We zitten weer met een aantal meiden in een hotel, om de hoek bij Times Square!!! Daarna even rondgelopen en wat gewinkeld en gegeten. Terug gekomen in het hotel waren de andere meiden zich aan het klaar maken om uit te gaan. We waren wel erg moe, maar konden het niet weerstaan dus op naar Ierse bar! Was weer een gezellige avond, maar was heeel blij toen ik in mijn bedje lag!!!

Vandaag lekker uitgeslapen en toen kwam Eileen met een superleuke verrassing langs! Haar tante die in New York woont, werkt in de entertainment hier en had hele goedkope kaartjes kunnen regelen voor haar! Ze zou eerst gaan met de meiden met wie zij de hotelkamer deelde, maar die waren te brak of wilden niet meer dus ze had kaartjes over!! Wij wilden supergaaf dus vanmiddag zaten we in theater op Broadway te kijken naar The Phantom of the Opera! Supergaaf!!! Was supermooi, prima plek, prachtig decor en super zang!!! Echt heel gaaf!! Het was af en toe best wel lastig te volgen, maar de ervaring was top!!

Straks gaan we richting Chinatown en even kijken of we met z'n allen daar wat kunnen eten. En morgen ga ik met Oukje gezellig Brooklyn verkennen!!
En dan maandagochtend 7 uur weer verzamelen bij het busstation om de nieuwe en laatste kids op te halen en op naar sessie 4!

Ik ga nog even wat foto's proberen te plaatsen dus ik ga weer stoppen!!

Voor iedereen die vakantie heeft, op vakantie is gewees, is of gaat, heel veel plezier en anders hoop ik dat je een fijne vakantie hebt gehad! ;)

Op naar sessie 4! Hasta la vista!!!

Dikke kus van mij!!!!

• 07 Augustus 2011 - 08:25

Mirjam:

wat tof dat je werd uitgenodigd om in het theater in Broadway te kijken naar the Phantonm of the Opera! wat een beleving. enne..die nieuwe bril. gaan we je nog herkennen? succes met je laatste sessie! doeg, dikke kus.

• 11 Augustus 2011 - 16:42

Reneetje12:

hey toppert,

hebben wederom genoten van je belevenissen. Still two weeks to go!!!
    geniet ervan.
    xxx
    Henri & René
    ps: wees assertief naar die luiwammesen

• 13 Augustus 2011 - 18:37

Nella:

Hallo Tinus, heb je reisverhalen gelezen,
    wat een enthousiasme, wat een leuke verhalen, wat maak je ontzettend veel mee. Super voor je! Hoop dat je nog een paar geweldige weken zal hebben,
    groetjes
    Matthé en Nella