Welcome to the United States of America!!! - Reisverslag uit Fishkill, Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu Welcome to the United States of America!!! - Reisverslag uit Fishkill, Verenigde Staten van Martine Mooij - WaarBenJij.nu

Welcome to the United States of America!!!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

26 Juni 2011 | Verenigde Staten, Fishkill

Hey daar!!!

Hoe gaat het daar in Nederland???
Hier gaat het goed!! Ik heb het erg naar mijn zin hier in de USA!!
Ik heb helaas nu niet zo heel veel tijd om een lang verhaal te schrijven, hopelijk gauw wel!!

De vlucht is super goed gegaan, binnen 8 uur weer geland. Daarna met trein en metro naar het hotel die super dichtbij Central Park was!! Echt supertof!! De eerste dagen veel gezien en gedaan. Central Park, de skyline en vrijheidsbeeld, Times Square en wat niet....!!!

Op maandag moesten we naar het busstation komen. Daar werden we per kamp met een bus naar het reservaat gebracht, waar 5 kampen zijn. Ik ga werken op Camp ABC, dat is een meisjeskamp. De meiden die hier komen, wonen in New York City. Het inkomen van hun ouders moet onder een bepaald bedrag liggen, om hier te mogen komen.
Al gauw bleek dat er veel meiden zijn die hier werken die vroeger hier ook heen zijn geweest en via training ook counselors zijn geworden en veel meiden die terug komen om opnieuw een zomer lang hier te werken, goed teken dus.

De afgelopen dagen zaten propvol!! Zwemtest in het meer, langs de arts en heel veel 'workshops'!!! Workshop over kindermishandeling, professionaliteit, werken met meiden, roddelen, consequenties.... pffff!!!! Vermoeiend!!! Gelukkig veel spelletjes tussendoor en helaas ook een paar keer schoonmaken van cabins :S
Gisteren kregen we te horen in welk 'village' we komen te werken. Ik ga werken in Trailsend, dit is voor de 11-jarige meiden. Superleuk! En Oukje, ook uit Nederland (we zijn de enige Nederlanders op camp ABC) werkt ook in Trailsend! Verder zijn er trouwens meiden uit de UK en Ierland, 1 uit Panaman en 1 uit een eiland ergens bij de Fiji's.
Gistermiddag gingen we met backpacks op hiken. Bijna alleen maar bergopwaarts!! Pfff!! Zweten!!!
Aangekomen hadden we echt een enorm mooi uitzicht en gingen we gauw ons kampvuur maken omdat we daar ons eten op moesten gaan bereiden. We gingen daar namelijk ook overnachten!! Supergaaf!! Was erg gezellig en ik ben erg blij met m'n groep, het is echt een hele leuk groep!! Was fijn om nu eindelijk met een groepje te zijn. We zijn het grootste kamp van de 5 en er zijn dus heel veel counselors en ook nog vanuit een heel ander milieu. De meeste meiden hier komen uit New York City, er zijn een paar andere die uit een andere staat/stad komen.

Vandaag hadden we onze eerste middag/avond vrij! Dus wassen en naar Walmart!! Haha!! En nu dus gauw ff internetten in de computerruimte op kamp.

Het is echt heel moeilijk uit te leggen hoe het hier is! Ik leef hier echt in een totaal andere wereld! Amerikanen en dan vooral de meiden uit NYC zijn zoooo anders!!! Maar het is leuk en ik leer echt heel veel mensen kennen! Ik ben echt superbenieuwd hoe het zal zijn als de kinderen er zijn!

Hoop gauw weer te kunnen internetten, ik ga zo lekker m'n bedje in!!

Dikke kus uit Fishkill, New York!!!

P.s. Lil! Have fun met je laatste dagen!!! En tot gauw!! X

P.s. Liz!! Gefeliciteerd met je afstuderen!! Super!!! Geniet ervan! X

P.s. Ik ben per email/mail/telefoon te bereiken op

Martine Mooij

martinemooij@hotmail.com

• 27 Juni 2011 - 05:22

Susan:

Hoi Martine,

Leuk om te lezen dat je zo enorm geniet en dat je het er naar je zin hebt, veel plezier.

• 27 Juni 2011 - 06:57

Liz:

Hey meis,

Super leuk om je verhalen te lezen!! Heel gaaf. En wat heb je al veel gemaakt daar. Ben benieuwd naar wat de meiden uit nyc zo anders maakt. Erg nieuwsgierig. Zijn ze wel aardig?
    Thanks voor je felicitaties! Heerlijk vrij van school. Nu druk met solliciteren. Spannend!
    Nou succes daar meis. Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    X

• 27 Juni 2011 - 07:05

Edine:

Hee TinuS!

Klinkt al helemaal super wat je allemaal aan het doen bent. En dan moet het eigenlijk nog allemaal beginnen. Kan dus alleen maar beter worden:)
    Ik kijk nu al uit naar je avontuurlijke verhaaltjes over 'your American life' tussen de boompjes. Have FUN

Kus Ed

• 27 Juni 2011 - 08:04

Maria:

He Tinus, wat ubercool allemaal! Leuk om het van een afstandje mee te maken! Heel veel plezier, keep us posted!! XXXX

• 27 Juni 2011 - 11:02

Trudy En Mascha:

Oh oh oh, wat boft ons nichtje toch weer. Helemaal top voor je Martine. We zijn benieuwd naar de verhalen die gaan komen. Voor nu: heel veel plezier.

• 27 Juni 2011 - 12:11

Gerdy:

Hoi Martine,
    Veel liefs van je oude collega. Leuk om je te volgen en dingen te herkennen uit eigen ervaringen. Veel plezier met hard werken.
    Grt, Gerdy

• 27 Juni 2011 - 17:15

René:

Hey there,

Wat een belevenis voor je om in een totaal andere wereld van the USA te stappen. Ik vind het ook een erg indrukwekkende cultuur daar, met name de mensen en hun gedrag. Zo te lezen ben je in je element en heb je leuke mensen om je heen.
    Je zult nog wel wat meemaken straks met al die meiden bij mekaar,ik miste overigens de cursus fysieke agressie hantering, tenzij het alleen bij haren trekken en gniepen blijft ha ha ha

we volgen je.
    dikke zoenen
    ps Kentucky fried chicken en de Pizzahut de Pizzahut de Pizzahut, Kentucky fried chicken en de Pizzahut Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut, Mc Donalds, Mc Donalds, Kentucky fried chicken en de Pizzahut

Henri & René

• 27 Juni 2011 - 18:11

Linda:

Ti!! Echt su-per-gaaf om te lezen wat je meemaakt daar!! Zo veel gezien en gedaan al! Echt lachen dat jullie gingen hiken en campen, dan leer je elkaar meteen echt goed kennen!! Heel veel plezier met de kids en gezelligheid met je collega's, zo te horen gaat dat goedkomen!!:-) xxx

• 27 Juni 2011 - 20:15

Marijke:

Hoi Martine
    Je moeder had net verteld dat je in America zat, wat leuk om nu alweer een verslag te lezen.
    heel veel succes met alles!
    groetjes

• 28 Juni 2011 - 09:14

Harry En Marc:

wat geweldig leuk allemaal en je bent zo enthousiast yehaa. krijg je nog tijd tussendoor om nog meer te zien van NY?groetjes en een dikke kus van ons.xxx

• 29 Juni 2011 - 10:27

Kitty En Kees:

hoi martine. Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Wat een skyline was dat vanuit je hotel.Heel wat anders dan wat je gewend bent. Nou meisje, nog heel veel plezier met heel veel lol en de groetjes.

• 30 Juni 2011 - 09:01

Saskia:

Hi Ti
    Super leuk om je verhaal te lezen. have fun over there en geniet van je avontuur. ik blijf je verhaal volgen :)
    xxxx Sas

• 02 Juli 2011 - 13:58

Margo:

hoi martine hoop dat de eerste dagen met de meiden gelukt is .dat je de boel een beetje onder controle heb .dat het een gezellige boel is met veel lol en lachen,op tijd lekker kunnen slapen . groetjes van ons uit limmen xxxx mam